پرداخت الکترونیکی

 

 

راهنمای انتخاب واحد برخط

سامانه جامع مدیریت آموزش (ناد)

 

  1. ورود به نرم‌افزار مدیریت اطلاعات آموزشی

  2. شروع انتخاب واحد

  3. الزام پرداخت شهریۀ ثابت و بدهکاری ترم‌های گذشته قبل از انتخاب واحد

  4. ادامۀ انتخاب واحد

  5. کارتابل انتخاب واحد و انتخاب دروس

  6. اتمام انتخاب واحد و تایید انتخاب واحد

  7. پرداخت آن‌لاین شهریۀ متغییر انتخاب واحد

  8. اخذ تاییدۀ بانک برای پرداخت‌های با وضعیت «در حال پرداخت»

روش انجام انتخاب واحد:

1) برای ورود به سامانه مدیریت آموزش، در صفحه اصلی «سامانه جامع آموزشی» را کلیک نمایید. (تصویر شمارۀ 1)

تصویر (1)

2) در صفحه بعد، نام کاربری و کلمه عبور خود نمائید و سپس کلید را بزنید. (تصویر شمارۀ 2)

نام کاربری = شمارۀ دانشجویی که می بایست طبق مثال روبرو وارد شود: 852215

کلمه عبور = شمارۀ شناسنامه (در صورت عدم ورود با شمارۀ شناسنامه,صفحه کلید را در حالت انگلیسی قرار داده و «پنج صفر» 00000 وارد نمایید.)

 

تصویر (2)

(بازگشت به فهرست)

3) پس از ورود به سامانه, با کلیک بر روی منوی ثبت نام دروس دانشجو, به صفحه شروع انتخاب واحد می روید. (تصویر شمارۀ 3)

(تصویر شمارۀ 3)

(بازگشت به فهرست)

4) قبل از شروع انتخاب واحد هر دانشجو موظف به پرداخت شهریۀ ثابت (و بدهکاری گذشته) خود می باشد. چنانچه پرداخت شهریۀ ثابت در این قسمت صورت نگیرد, سیستم اجازۀ ورود به صفحۀ انتخاب واحد را به دانشجو نمی دهد.در صورت قرار داشتن در بازه زمانی انتخاب واحد و مجاز بودن به ثبت نام, در این مرحله به صفحه پرداخت الکترونیکی شهریۀ ثابت می روید. در غیر اینصورت پیغام «دانشجو ... در اين زمان مجاز به انتخاب واحد در نيمسال - نمي باشد.» نمایش داده می شود. (تصویر شمارۀ 4)

(تصویر شمارۀ 4)

در این صفحه پس از کلیک برروی دکمۀ پرداخت الکترونیکی به سیستم بانک وارد شده و پرداخت خود را انجام داده و نهایی نمایید. برای اطلاع از شیوه پرداخت الکترونیکی به راهنمای «پرداخت الکترونیکی» مراجعه نمایید.

پس از تاييد انتخاب واحد توسط آموزش امكان پرينت برگه انتخاب واحد وجود دارد.

توجه داشته باشید که سیستم پس از ثبت نهایی و تایید انتخاب واحد این مبلغ را از کل شهریه کسر کرده و شهریۀ متغیر را نمایش می دهد.

(بازگشت به فهرست)

پس از اتمام و ثبت نهایی پرداخت الکترونیکی شهریۀ ثابت, با مراجعه مجدد به زیر منوی «ثبت نام دروس دانشجو» صفحه مشخصات دانشجو به همراه آخرین اطلاعات وضعیت تحصیلی وی (جزئیات) نمایش داده می شود. (تصویر شمارۀ 5)

 

تصویر (5)

6) با زدن کلید به صفحه انتخاب واحد می روید. (تصویر شمارۀ 6)

(بازگشت به فهرست)

تصویر (6)

7) جهت اضافه نمودن درس، کلید را بزنید. در این حالت سامانه صفحه جستجوی کلاس های درس را نمایش می دهد. (تصویر شمارۀ 7)

تصویر (7)

8) در صفحۀ جستجوی کلاسهای درس که پس از زدن کلید وارد می شوید, اقلام جستجوی درس مورد نظر را جهت انتخاب کلاس درس مورد نظر وارد نموده و سپس کلید را بزنید (اقلام جستجو مثل کد درس, نام درس و .....) (تصویر شمارۀ 7)
تذکرمهم1)
در این قسمت چنانچه بدون وارد کردن اقلام جستجو، کلید جستجو را کلیک نمایید، لیست کل دروس رشتۀ پاس نشدۀ دانشجو به وی نمایش می دهد.
تذکرمهم2)
همانطور که در اطلاعیه‌های آموزش اعلام شده برای سهولت و بدون اشکال بودن انتخاب واحد خود حتما کد درس مورد نظر را از صفحه اطلاعیه آموزش، مشخص کرده و در کادر مربوط به کد درس، آن را جستجو کنید.

9) سامانه لیست کلاس درس / درسهای مورد جستجو را از بین دروس پاس نشده نمایش می دهد. کلاس درس مورد نظر را انتخاب نموده و سپس کلید را بزنید. (تصویر شمارۀ8) در این حالت سامانه درس مورد نظر را به لیست دروس انتخابی اضافه می نماید. (تصویر شمارۀ 9)

  • درس در لیست انتخاب واحد دانشجو ثبت می گردد.

  • وضعیت اعتبار درس (تصوير شماره 9 قسمت «وضعیت اعتبار ثبت نام») بر اساس قوانین مربوطه مشخص می گردد.

تصویر (8)

 

تصویر (9)

 

10) در صورت نقض هر یک از کنترل های انجام یافته توسط سامانه در زمان اخذ درس, وضعیت اعتبار درس مربوطه غیرمعتبر خواهد شد. درس غیرمعتبر برای دانشجو محسوب نخواهد شد و به منزله عدم ثبت نام در آن است.

 

تصویر (10)

توجه: با زدن لینک می توانید وضعیت کنترل های فوق را برای هر درس مشاهده نموده و علت عدم اعتبار دروس غیرمعتبر را ببینید. (تصویر شمار10 «تصویر فوق»)

11) در صورتیکه دانشجو توجیه قابل قبولی برای اخذ درس غیرمعتبر خود داشته باشد می تواند, به کارشناس مربوطه در مدیریت آموزش مراجعه نموده و در صورت صدور مجوز, درس غیرمعتبر توسط کارشناس آموزش اعتباربخشی گردد. در غیر اینصورت دانشجو می بایستی با تجدید نظر در لیست دروسی انتخابی اقدام به اخذ درس دیگری نماید.

12) در صورتیکه دانشجو نیاز به حذف درس انتخاب شده داشته باشد, درس مورد نظر را از لیست دروس انتخابی, انتخاب نموده و کلید را می زند. درس از لیست دروس انتخابی حذف شده و در لیست پایین قرار می گیرد.

13) در صورتیکه حذف درس, موجب نقض یکی از قوانین فوق گردد, درس در لیست دروس حذفی به شکل در حال حذف نمایش داده می شود. در این حالت هنوز حذف نشده و دانشجو باید جهت حذف آن به کارشناس آموزش مراجعه نماید. در صورت صدور مجوز, کارشناس آموزش مربوطه اقدام به حذف درس نموده و وضعیت اعتبار درس به حذف توسط آموزش تبدیل می گردد. در صورت عدم وجود مشکل, درس در حالت حذف شده نمایش داده می شود. در این حالت درس حذف شده است.

(بازگشت به فهرست)

14) پس از اتمام انتخاب واحد, می بایستی کلید زده شود. زدن این کلید به معنی اعلام اتمام انتخاب واحد توسط دانشجو می باشد.

15) در صورتیکه تمامی دروس انتخاب شده توسط دانشجو دارای وضعیت معتبر یا معتبر توسط آموزش یا حذف شده یا حذف توسط آموزش باشند, دانشجو با زدن کلید قادر به اعلام اتمام انتخاب واحد خود است. در زمان بستن انتخاب واحد علاوه بر کنترلهای فوق سامانه کنترل سقف و کف تعداد واحد را نیز انجام می دهد. در صورت عدم رعایت تعداد کف و سقف انتخابی توسط دانشجو, وضعیت ثبت نامی دانشجو تبدیل به عدم رعایت کف واحد و یا عدم رعایت سقف واحد می گردد. در این صورت دانشجو باید اقدام به رفع مشکل بنماید.

16) زمانيكه كار انتخاب واحد به اتمام رسید، با زدن كليد "بستن انتخاب واحد توسط دانشجو" ثبت نام دانشجو نهايی می شود. در صورتيكه حتی يك درس از دروس ثبت نام شده دارای وضعيت "نامعتبر" باشد، امكان تاييد انتخاب واحد وجود نخواهد داشت.
تذکر1: برای پرداخت الکترونیکی لازم است حتما بستن انتخاب واحد با موفقیت انجام شود در غیر اینصورت امکان پرداخت الکترونیکی و همچنین نهایی شدن انتخاب واحد وجود ندارد.
 

(بازگشت به فهرست)

17) برای پرداخت الکترونیکی شهریۀ متغیر, از مسیر زیر منوی «مدیریت مالی نیمسال های تحصیلی» در منوی اصلی «ثبت نام دروس دانشجو» اقدام کنید. برای راهنمایی بیشتر به منوی «راهنمای پرداخت الکترونیکی» در صفحه اصلی پورتال دانشگاه مراجعه فرمایید.

(بازگشت به فهرست)

 

تصویر 16

پس از ورود به این منو (تصویر 17) بر روی دکمۀ «پرداخت الکترونیکی » کلیک کرده تا وارد صفحۀ پرداخت الکترونیکی شوید. ادامۀ فرآیند مطابق با «راهنمای پرداخت الکترونیکی» در صفحه اصلی پورتال دانشگاه، دنبال شود.

تصویر17

25) جهت خروج از سامانه, پس از اتمام عمليات انتخاب واحد، دکمه "خروج" کلیک شود.

26) در واحد آموزش انتخاب واحد دانشجو را تایید نهایی می‌کند.

27) باید توجه داشت در صورت عدم تایید انتخاب واحد توسط آموزش, امکان مشاهدۀ درس توسط دانشجو در سامانه مشاهدۀ دروس وجود نخواهد داشت.

28) پایان فرآیند انتخاب واحد

نکات مهم:

در صورت تایید انتخاب واحد توسط آموزش, دانشجو دیگر قادر به تغییر انتخاب واحد خود نمی باشد, مگر اینکه مجددا توسط آموزش مجاز گردد.

درسی که توسط مسئول آموزش معتبر شده باشد قابل حذف کردن نیست.

(بازگشت به فهرست)