حذف و اضافه

 

راهنمای حذف و اضافه برخط

سامانه جامع مدیریت آموزش (ناد)

روش انجام حذف و اضافه:

1) برای ورود به سامانه جامع آموزشی ناد، در صفحه اصلی سایت مرکز آموزش الکترونیکی بر روی «سامانه جامع آموزشی (Naad)» کلیک نمایید. (تصویر شمارۀ 1)

تصویر (1)

2) در صفحه بعد، نام کاربری و کلمه عبور خود نمائید و سپس کلید را بزنید. (تصویر شمارۀ 2)

نام کاربری = شمارۀ دانشجویی که می بایست طبق مثال روبرو وارد شود: 852215

کلمه عبور = شمارۀ شناسنامه (در صورت عدم ورود با شمارۀ شناسنامه,صفحه کلید را در حالت انگلیسی قرار داده و «پنج صفر» 00000 وارد نمایید.)

تصویر (2)

3) پس از ورود به سامانه, با کلیک بر روی منوی ثبت نام دروس دانشجو و کلیک بر روی گزینه حذف و اضافه به صفحه شروع حذف و اضافه می روید. (تصویر شمارۀ 3)

تصویر (3)

4) در صورت قرار داشتن در بازه زمانی حذف و اضافه و مجاز بودن به ثبت نام, صفحه مشخصات دانشجو به همراه آخرین اطلاعات وضعیت تحصیلی وی (جزئیات) نمایش داده می شود. (تصویر شمارۀ 4) در غیر اینصورت پیغام «دانشجو ... در اين زمان مجاز به حذف و اضافه در نيمسال دوم سال تحصيلي 90-89 نمي باشد.» نمایش داده می شود.

تصویر (4)

4) با زدن کلید به صفحه حذف و اضافه می روید. (تصویر شمارۀ 5)

تصویر (5)

5) جهت اضافه نمودن درس کلید را بزنید. در این حالت سامانه صفحه جستجوی کلاس های درس را نمایش می دهد. در صفحۀ جستجوی کلاسهای درس, اقلام جستجوی درس مورد نظر را جهت انتخاب کلاس درس مورد نظر مشاهده می کنید. (اقلام جستجو مثل کد درس, نام درس و .....) (تصویر شمارۀ 6)

تصویر (6)

تذکر مهم 1) در این قسمت چنانچه بدون وارد کردن اقلام جستجو، کلید جستجو را کلیک نمایید، لیست کل دروس رشتۀ پاس نشدۀ دانشجو به وی نمایش می دهد.

تذکر مهم 2) همانطور که در اطلاعیه‌های آموزش اعلام شده، برای سهولت و بدون اشکال بودن حذف و اضافه خود، حتما کد درس مورد نظر را از صفحه اطلاعیه آموزش، مشخص کرده و در کادر مربوط به کد درس، آن را جستجو کنید. توصیه می شود برای جلوگیری از هر گونه اشتباه، دراین قسمت فقط باکس کد درس را تکمیل کنید و مابقی آیتم ها پر نشود.

6) سامانه لیست کلاسهای درس یافت شده را نمایش می دهد. کلاس درس مورد نظر را انتخاب نموده و سپس کلید را بزنید. در این حالت سامانه درس مورد نظر را به لیست دروس انتخابی اضافه می نماید. (تصویر شمارۀ 7)

تصویر (7)

توجه: هر دانشجو در بازۀ حذف و اضافه، امکان اضافه و حذف کردن تنها دو درس را دارد، که البته این مهم، حتما قبل از بازۀ حذف و اضافه از طریق مدیریت بخش ارائۀ دروس اطلاع رسانی میشود و در صورت تغییر تعداد آن، اعلام خواهد شد.

7) کلید را پس از انتخاب هر درس بزنید. با زدن کلید عملیات زیر انجام می گردد:

  • درس در لیست حذف و اضافه دانشجو ثبت می گردد.

  • وضعیت اعتبار درس (تصوير شماره 8 قسمت «وضعیت اعتبار ثبت نام») بر اساس قوانین مربوطه مشخص می گردد.

8) در صورت نقض هر یک از کنترل های انجام یافته توسط سامانه در زمان اخذ درس, وضعیت اعتبار درس مربوطه غیرمعتبر خواهد شد. درس غیرمعتبر برای دانشجو محسوب نخواهد شد و به منزله عدم ثبت نام در آن است.

9) برای حذف، درس یا دروس مورد نظر را انتخاب نموده و سپس کلید را بزنید. دروس انتخابی با وضعیت در حال حذف به لیست دروس حذفی منتقل می‌گردد. سپس با زدن کلید درس درحال حذف به وضعیت حذف شده رفته و درس حذف می‌شود.

نکته: پس از حذف درس، در صورت نیاز به بازگرداندن درس حذفی به لیست دروس انتخابی، کافی است درس مورد نظر را انتخاب نموده و سپس کلید لغو حذف را بزنید. در این حالت لازم است کلید ثبت را مجددا بزنید.

توجه 1: با زدن لینک می توانید وضعیت کنترل های ذیل را برای هر درس مشاهده نموده و علت عدم اعتبار دروس غیرمعتبر را ببینید. نامعتبر بودن کنترل مجوز (ردیف 16 تصویر زیر) فاقد اهمیت است. (تصویر شمار8)

تصویر (8)

توجه: در صورتیکه حذف درس, موجب نقض یکی از کنترل های انجام یافته توسط سامانه گردد, درس در لیست دروس حذفی به شکل در حال حذف نمایش داده می شود. در این حالت درس هنوز حذف نشده و دانشجو باید با در نظر گرفتن خطای نمایش داده شده در بالای صفحه، برای حذف اقدام کند، در غیر اینصورت با کارشناسان آموزش موضوع را مطرح نماید.

10) پس از اتمام حذف و اضافه, می بایست کلید زده شود. زدن این کلید به معنی اعلام اتمام حذف و اضلفه توسط دانشجو می باشد.

11) در صورتیکه تمامی دروس انتخاب شده توسط دانشجو یکی از وضعیت‌های معتبر، معتبر توسط آموزش، حذف شده یا حذف توسط آموزش را داشته باشد, دانشجو با زدن کلید قادر به اعلام اتمام انتخاب واحد خود است. در زمان بستن انتخاب واحد علاوه بر کنترلهای فوق سامانه کنترل سقف و کف تعداد واحد را نیز انجام می دهد. در صورت عدم رعایت کف و سقف واحدهای انتخاب شده توسط دانشجو, وضعیت ثبت نامی دانشجو تبدیل به عدم رعایت کف واحد و یا عدم رعایت سقف واحد می گردد. در این صورت دانشجو لازم است کف و سقف واحد را رعایت و نسبت به رفع مشکل اقدام کند.

تذکر1:: برای پرداخت الکترونیکی لازم است حتما دکمۀ با موفقیت انجام شود در غیر اینصورت امکان پرداخت الکترونیکی و همچنین نهایی شدن حذف و اضافه وجود ندارد.
تذکر2: پس از انجام پرداخت الکترونیکی امکان وورد به صفحۀ حذف و اضافه و تغییر دروس انتخاب شده وجود نخواهد داشت، لذا دانشجویان محترم قبل از پرداخت انتخاب خود را کاملا بررسی نمایند.

12) برای پرداخت الکترونیکی شهریۀ متغیر, از مسیر زیر منوی «مدیریت مالی نیمسال های تحصیلی» در منوی اصلی «ثبت نام دروس دانشجو» اقدام کنید. برای راهنمایی بیشتر به منوی «راهنمای پرداخت الکترونیکی» در صفحه اصلی پورتال دانشگاه مراجعه فرمایید. (تصویر شماره 9)

تصویر 9

نکات مهم:

  • جهت خروج از سامانه, پس از اتمام عمليات انتخاب واحد، دکمه "خروج" کلیک شود.
  • انتخاب واحد دانشجو، توسط کارشناسان آموزش، در مدیریت آموزش مرکز تایید نهایی می شود.
  • پس از تاييد انتخاب واحد توسط آموزش امكان پرينت برگه انتخاب واحد وجود دارد.
  • باید توجه داشت در صورت عدم تایید انتخاب واحد توسط آموزش, امکان مشاهدۀ درس توسط دانشجو در سامانه مشاهدۀ دروس وجود نخواهد داشت.
  • در صورت تایید انتخاب واحد توسط آموزش, دانشجو دیگر قادر به تغییر انتخاب واحد خود نمی باشد, مگر اینکه مجددا توسط آموزش مجاز گردد.
  • درسی که توسط مسئول آموزش معتبر شده باشد قابل حذف کردن نیست.